Strona głównaKsiążkiJoanna Malinowska-Parzydło - Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą (2015)

Ostatnio opublikowane

Joanna Malinowska-Parzydło – Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą (2015)

Dzisiejszy wpis będzie dotyczył książki autorstwa Joanny Malinowskiej – Parzydło  Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą i skierowany jest głównie do osób, które pragną rozwijać się i dbać o markę, którą stanowią.

Joanna Malinowska – Parzydło jest prekursorką tematyki zarządzania kapitałem reputacji w oparciu o markę osobistą w Polsce. Twórczyni unikalnego procesu BrandYourName®, programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorką bloga www.jestesmarka.pl. Jak sama o sobie mówi:

Gdybym miała opowiedzieć o sobie w 60 sekund, tak jak uczę moich klientów, moja opowieść brzmiałaby następująco:

Kim jestem

Nazywam się Joanna Malinowska-Parzydło. Jestem mamą Janka i Olka. Żoną Marka. Zawodowo zajmuję się eksperckim wspieraniem ludzi w zarządzaniu kapitałem osobistym i kapitałem reputacji w oparciu o autorską koncepcję marki osobistej, marki lidera, marki kobiecego przywództwa i marki zespołu.

Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą to swoisty poradnik jak zbudować silną markę osobistą. Jednak jak zaznacza wielokrotnie sama autorka nie jest to przewodnik, jak w krótkim czasie osiągnąć sukces. To raczej zbiór najistotniejszych wskazówek, na które należy zwrócić uwagę budując swoją markę osobistą tak, aby była ona wiarygodna, solidna i silna. Silna i wiarygodna marka to moment, w którym ludzie pozytywnie wypowiadają się o nas w chwili, gdy nie ma nas obok nich. Z kolei taka sytuacja to wynik naszych codziennych poczynań. Nie raz to co budujemy przez lata może legnąć w gruzach w wyniku naszego nieodpowiednie niego zachowania, prywatnego zdjęcia, które wynikło do sieci a nawet niefortunnego statusu na Fecebooku czy Tweeterze.

Silna marka osobista jest efektem strategii opracowanej przez wartościową osobę, świadomego człowieka, który buduje swój autorytet w oparciu o dobrą reputację. Joanna Malinowska-Parzydło próbuje wskazać wszystkie kluczowe zagadnienia potrzebne do tego byśmy świadomie kierowali własnym życiem, podejmowali odpowiednie decyzje a tym samym stali się kreatorami własnej marki osobistej. Książka  Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą została podzielona na 8 rozdziałów. Każdy z nich zawiera merytoryczne omówienie danego zagadnienia oraz wiele przydatnych ćwiczeń. Jeżeli zatem sięgacie po tę książkę świadomie, by lepiej przyjrzeć się zagadnieniu marki osobistej, a tym samym rozwijać się przygotujcie zeszyt i długopis a co najważniejsze wykonujcie zawarte w książce polecenia. Na swoim przykładzie wiem, że pomagają one lepiej poznać własną osobę oraz wskazać obszary, nad którymi powinniśmy popracować.

Każdy z rozdziałów zakończony jest podsumowaniem dzięki czemu możemy w skondensowanej formie przypomnieć sobie najważniejsze zagadnienia. Warto również zwrócić uwagę na styl. Książka napisana jest lekkim i przystępnym językiem, jednak niepozbawionym pewnego rodzaju elegancji. Sama autorka zwraca uwagę, że również język, którym się posługujemy wpływa na odbiór naszej osoby przez otoczenie. Tam gdzie poruszana tematyka tego wymaga autorka posługuje się językiem fachowym. Całość czyta się bardzo przyjemnie, mimo poruszanej tematyki z książki bije życzliwość oraz ciepłe spojrzenia na drugiego człowieka. Joanna Malinowska-Parzydło dała Czytelnikom swojej książki kompletny zbiór materiałów  umożliwiający  w jasny sposób stworzyć markę równie silną, jak wiele najlepszych, znanych marek.

To pozycja, do której powinno się wracać co jakiś czas, która zawiera mnóstwo cennych wskazówek, i która pozwoli nam w pełni realizować stawiane przez nas cele związane z tworzeniem silnej marki osobistej. Joanna Malinowska – Parzydło ze względu na swoje bogate doświadczenie zna się na rzeczy. Oprócz swoich doświadczeń pokazuje w książce trafne przykłady historii sukcesów różnych ludzi oraz popełnianych przez nich błędów.

Duży plus należy się również za wydanie książki. Twarda, solidna okładka, szyte strony oraz specjalna wstążeczka do zaznaczania, w którym miejscu skończyliśmy. Jestem bardzo zadowolona z wydania. Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa OnePress. Polecam ją szczególnie osobom pragnącym zagłębić tajniki tworzenia silnej marki osobistej, świadomym swoich życiowych celów oraz tym, którzy pragną się rozwijać. Niewątpliwie budowanie własnej, unikalnej marki osobistej jest rzeczą trudną i długoterminową.  Równocześnie jest to tematem nieco śliskim, gdyż można szybko się „wypalić”. Nieustanna praca pomaga zbudować naprawdę coś wyjątkowego i kreować własny wizerunek i siebie. Należy przy tym pamiętać, by robić to tak jak sami chcemy a nie tak, jak oczekują od nas ludzie.

Marta Mrowiec
Marta Mrowiec
Czyta, pisze, biega, chodzi po górach, ogląda mecze i słucha rapu. Nietypowo typowa kobieta.

Komentarze

Najczęściej czytane