Strona głównaKsiążkiBrian Tracy - Zarządzanie czasem

Ostatnio opublikowane

Brian Tracy – Zarządzanie czasem

Jak często narzekamy na brak czasu równocześnie marnując go na zupełnie niepotrzebne czynności? Zbyt często. Brian Tracy w swojej książce Zarządzanie czasem daje wiele praktycznych wskazówek, jak właściwie organizować swoją pracę tak by dzięki temu zyskać więcej czasu.

Zarządzanie czasem

Ile bym dała żeby doba miała 48h. Brzmi znajomo? Otóż większość z nas ma problemy z chronicznym brakiem czasu. Brakuje nam go by lepiej zadbać o nasze zdrowie, spędzać więcej czasu z rodziną, zwyczajnie odpocząć. Dlaczego? Jak dowodzi Brian Tracy wszystko przez brak odpowiedniej organizacji i zaprzątanie sobie głowy zupełnie niepotrzebnymi kwestiami. Czas nie jest dany nam na zawsze. Nie można go zaoszczędzić, zachować, zmagazynować. Przemija. Czas nie należy do Ciebie.

Zarządzanie czasem to swego rodzaju poradnik jak odpowiednio wykorzystywać dany nam czas. Autor w przejrzysty sposób wyjaśnia filozofię, ogólne zasady oraz korzyści, jakie możemy czerpać z  mądrego zarządzania swoim czasem, zarówno w kontekście naszej pracy, ale również rodziny, zainteresowań czy zdrowia etc. Nie czyni tego na podstawie czczej gadaniny i wywodów wyssanych z palca, ale na bazie wieloletnich doświadczeń. Ponadto autor prezentuje nam w niej wiele narzędzi, strategii oraz zasad pomocnych w podniesieniu własnej efektywności i produktywności. Pokazuje na co zwracać szczególną uwagę podczas wykonywania skomplikowanych projektów, jak dogadywać się ze swoimi współpracownikami czy jak uporać się z trudnościami. Książkę czyta się bardzo szybko a wiele z zawartych w niej rad od razu można wprowadzić we własne życie. Co ciekawe podczas lektury tej pozycji łatwo wykrywamy popełniane przez nas błędy, przez które tracimy czas. To poradnik, który pokazuje jak przy odrobinie chęci i wysiłku można wypracować w sobie dobre nawyki wpływające na jakość naszego życia. Mimo tego, że książka jest przeznaczona głównie dla handlowców, biznesmenów i innych ludzi, którzy cenią swój czas w pracy to jednak każdy odnajdzie w niej ważne spostrzeżenia i wyniesie coś do własnego życia czy środowiska, w którym pracuje.

Zarządzanie czasem dało mi głównie do myślenia w kwestiach dotyczących tego, co robię i co chcę robić w przyszłości, aby się ciągle rozwijać i nie marnować swoich dni. To pozycja, która otwiera nam oczy na to, że czas nie jest nam dany na zawsze a każda sekunda, która właśnie upłynęła nie wróci.

Musimy poświęcić wiele przemyśleń przyszłości, gdyż to w niej spędzimy resztę życia – M. Keynes

Nie jest to jednak cudowna książka, która sprawi, że w mgnieniu oka spełni się amerykański sen. Nic z tych rzeczy. Autor tylko daje nam wskazówki, ukierunkowuje nasze myślenie na odpowiednie tory a reszta zależy wyłącznie od nas i od naszego samozaparcia, gdyż wypracowanie wielu nawyków niejednokrotnie wymaga od nas dużo czasu i pracy.

Nie ma ograniczeń w dążeniach – poza tymi, które sami sobie narzucamy. Nie istnieje taka rzecz, której nie zdołałbyś zrobić, jeśli tylko jesteś gotowy poczynić zawczasu wytrwałe i intensywne przygotowania

Warto również wspomnieć, że napisana jest ona bardzo przystępnym językiem, bez branżowego słownictwa czy zwrotów, dlatego każdy z łatwością przyswoi treści w niej zawarte. Z pewnością będę do niej sięgać, by odświeżyć sobie, niektóre techniki i sposoby lepszej organizacji.

Marta Mrowiec
Marta Mrowiec
Czyta, pisze, biega, chodzi po górach, ogląda mecze i słucha rapu. Nietypowo typowa kobieta.

Komentarze

Najczęściej czytane