Strona głównaKsiążkiBiografie, wspomnieniaJanusz Filipiak, Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu (2022)

Ostatnio opublikowane

Janusz Filipiak, Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu (2022)

Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu to książka, która powstała we współpracy Janusza Filipiaka i Krzysztofa Domaradzkiego. To pasjonująca lektura, chociaż z pozoru może wydawać się zgoła inna.

Jeśli zastanawiacie się dlaczego sięgnęłam po taką pozycję to powód był bardzo prozaiczny. Mianowicie pracuję na jednym z programów od Comarchu, a totalnie nie byłam świadoma, kto stoi za tą firmą i że działa ona na skalę światową. Z ciekawością usiadłam do lektury i przepadłam. Okazuje się, że Janusz Filipiak poza umiejętnościami zarządzania ogromną firmą ma też dar opowiadania. Miejscami czułam się, jak na wykładzie dla studentów. Przypomniały mi się stare czasy studiowania rachunkowości. Nic dziwnego, gdyż właśnie z uczelniami wyższymi autor był związany zanim odszedł i zajął się prowadzeniem biznesu. Stało się to, gdy był po czterdziestce, a milionerem został po pięćdziesiątce. Hmm… wygląda na to, że dla niektórych z nas jest jeszcze nadzieja na wilki biznes 😉 Wracając jednak do samej książki.

Na początku nie mogę pominąć wydania. Staranne, dopracowane i zwyczajnie dopieszczone. Cieszy oko od samego początku. Książka ma materiałową, sztywną okładkę, która skrywa się pod obwolutą. Na niej z kolei znajdziemy plakat specjalnie przygotowany dla Comarchu ukazujący jego filozofię. Co zatem znajdziemy w środku?

Janusz Filipiak opowiada o tym, jak to się wszystko zaczęło. O swoich początkach jako studenta, potem wykładowcy, o swojej żonie, dzięki której powstał Comarch, o samej spółce, o Cracovii, o zarządzaniu, o filozofii prowadzenia działalności, jaką się kieruje w życiu i o wielu, wielu innych kwestiach. Aktualnie Comarch to prężnie działające przedsiębiorstwo, które zatrudnia 6500 pracowników. Działa zarówno na rynku polskim, jak i globalnie. Autor pokazuje nie tylko dobre strony biznesu, ale także mówi o tym wszystkim, co wymaga zmiany, co jest złe i co przeszkadza. To swoiste kompendium wiedzy na temat prowadzenia firmy. Dlaczego się udało. Filozofia i strategie twórcy Comarchu to pozycja, po której dostaje się sporą dawkę motywacji, jednak z drugiej strony pokazująca, jak wiele trzeba poświęcić, by uzyskać sukces i by nadal z powodzeniem prowadzić firmę. Jeśli szukacie przystępnie i zrozumiale napisanej książki dotyczącej biznesu, zarządzania, strategii to jest to idealna pozycja. Pozwala zrozumieć wiele kwestii, ale też zwyczajnie poznać osobę, która stoi za sukcesem Comarchu. Zdecydowanie polecam!

Marta Mrowiec
Marta Mrowiec
Czyta, pisze, biega, chodzi po górach, ogląda mecze i słucha rapu. Nietypowo typowa kobieta.

Komentarze

Najczęściej czytane